REKLAMA
Znaleziono 8265 wyników
Po 9 latach pociągi wracają na linię Skoczów – Goleszów – Cieszyn. Nowe perony dla wygodnych podróży [ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
Po 9 latach pociągi wracają na linię Skoczów – Goleszów – Cieszyn. Nowe perony dla wygodnych podróży [ZDJĘCIA]
Po 9 latach pociągi znów pojadą po linii Skoczów – Goleszów – Cieszyn. Będzie to dużym ułatwieniem dla mieszkańców, studentów, turystów. Pasażerowie skorzystają z wygodnych stacji Cieszyn i Goleszów oraz komfortowych przystanków Cieszyn Uniwersytet, Bażanowice i Goleszów Górny. Kończą się prace na linii Skoczów – Wisła. Wartość inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. to 460 mln zł, dofinansowanie ze środków unijnych w ramach RPO województwa śląskiego.
Pociągi znów pojadą z Poznania przez Grodzisk Wielkopolski do Wolsztyna [ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
Pociągi znów pojadą z Poznania przez Grodzisk Wielkopolski do Wolsztyna [ZDJĘCIA]
Między Poznaniem a Wolsztynem już od najbliższej niedzieli (12 marca) znów pojadą pociągi. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zakończyły zasadnicze prace na odcinku Drzymałowo – Wolsztyn. Dla podróżnych przygotowano wygodne perony. Sprawne przejazdy zapewni wymieniony tor i nowoczesne urządzenia sterownia. Zakończenie całej inwestycji za ok. 108 mln zł z wielkopolskiego RPO planowane jest w II poł. br.
Lepszy dojazd koleją z Rzeszowa w Bieszczady – PKP PLK zrewitalizują kolejną linię kolejową artykuł
Pokaż artykuł
Lepszy dojazd koleją z Rzeszowa w Bieszczady – PKP PLK zrewitalizują kolejną linię kolejową
PKP PLK S.A. zamierza zrewitalizować kolejną linię kolejową we wschodniej Polsce. Spółka ogłosiła postępowanie przetargowe na rewitalizację trasy kolejowej Jasło – Nowy Zagórz. To istotny krok do realizacji inwestycji na podkarpackim odcinku linii nr 108 Stróże – Krościenko. Planowana inwestycja ułatwi podróże pociągiem ze stolicy Podkarpacia w Bieszczady. Finansowanie zadania zaplanowano przy wsparciu Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej.
Wybrano wykonawcę rewitalizacji linii kolejowej z Mirska do Świeradowa-Zdroju na Dolnym Śląskuartykuł
Pokaż artykuł
Wybrano wykonawcę rewitalizacji linii kolejowej z Mirska do Świeradowa-Zdroju na Dolnym Śląsku
Dolnośląska Służba Dróg i Kolei (DSDiK) we Wrocławiu wybrała wykonawcę rewitalizacji linii kolejowej z Mirska do Świeradowa Zdroju – poinformował w piątek, 30 grudnia Marszałek Województwa Dolnośląskiego Cezary Przybylski. Obecnie trwają już prace na odcinku Gryfów Śląski – Mirsk.
Pomorze Zachodnie: koleją szybko i wygodnieartykuł
Pokaż artykuł
Pomorze Zachodnie: koleją szybko i wygodnie
Rok 2024 przyniósł pozytywne zmiany na kolei w woj. zachodniopomorskim. Podróżni wygodniej wsiadają do pociągów na 13 nowych przystankach, m.in. w Szczecinie, Koszalinie i Kołobrzegu. Lepszy dostęp do kolei zapewniają również zmodernizowane perony na linii Poznań – Szczecin, a najszybsze pociągi trasę między tymi miastami pokonują w mniej niż 2 godziny. Dzięki środkom budżetowym i współfinasowanym z funduszy unijnych konsekwentnie PKP PLK S.A. poprawiły bezpieczeństwo i komfort obsługi osób podróżujących koleją w regionie.
Kolej Plus: Sześć umów za 1,5 miliarda zł zwiększy dostępność kolei w woj. śląskimartykuł
Pokaż artykuł
Kolej Plus: Sześć umów za 1,5 miliarda zł zwiększy dostępność kolei w woj. śląskim
Będą lepsze podróże pociągiem z Orzesza do Katowic i dogodniejsze połączenia kolejowe dla mieszkańców Bytomia, Dąbrowy Górniczej, Rudy Śląskiej i Pyskowic oraz innych miejscowości w woj. śląskim. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały 6 umów za 1,5 mld zł z liderami realizacji projektów z Rządowego Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej Kolej Plus do 2029 r.
Rewitalizacja linii kolejowej z Jeleniej Góry do Karpacza na ostatniej prostej [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
Rewitalizacja linii kolejowej z Jeleniej Góry do Karpacza na ostatniej prostej [FILMY]
Samorząd województwa dolnośląskiego skutecznie walczy z wykluczeniem komunikacyjnym w regionie rewitalizując nieczynne linie kolejowe. Dziś podczas briefingu prasowego w Łomnicy wicemarszałek Michał Rado poinformował o zaawansowaniu prac na odcinkach między Jelenią Górą i Mysłakowicami oraz Mysłakowicami i Karpaczem. Dzięki nim już niebawem kolej wróci do stolicy Karkonoszy po blisko 25 latach.
Sejmik przyjął budżet Dolnego Śląska na 2024 rok. Będzie rekordowy!artykuł
Pokaż artykuł
Sejmik przyjął budżet Dolnego Śląska na 2024 rok. Będzie rekordowy!
Sejmik Województwa Dolnośląskiego przyjął nowy budżet regionu na rok 2024. Za jego przyjęciem głosowało 17 radnych województwa, przeciw było 11, a 6 wstrzymało się od głosu. Przyszłoroczny budżet Dolnego Śląska będzie rekordowy i wynosi blisko 3 miliardy złotych. Najwięcej pieniędzy przeznaczono na transport i ochronę zdrowia.
Zabytkowy tunel na linii kolejowej z Wrocławia do Jeleniej Góry zostanie przebudowany. Zapewni sprawniejsze przejazdy pociągówartykuł
Pokaż artykuł
Zabytkowy tunel na linii kolejowej z Wrocławia do Jeleniej Góry zostanie przebudowany. Zapewni sprawniejsze przejazdy pociągów
Tunel kolejowy na ważnej linii Wrocław - Jelenia Góra koło Trzcińska (Dolny Śląsk) zapewni sprawniejsze przejazdy pociągów. Dziewiętnastowieczny obiekt zostanie wzmocniony i poszerzony. Wykorzystana będzie nowoczesna technologia robót. Zwiększy się możliwość organizacji połączeń. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na roboty za blisko 85 mln zł netto. Finasowanie zapewniają środki budżetowe.
Z Tomaszowa Mazowieckiego do Radomia z prędkością 120 km/h – półmetek rewitalizacjiartykuł
Pokaż artykuł
Z Tomaszowa Mazowieckiego do Radomia z prędkością 120 km/h – półmetek rewitalizacji
Prace rewitalizacyjne na 47-kilometrowym odcinku Radzice - Wolanowów k. Radomia przekroczyły półmetek. Ułożyliśmy ponad 28 km nowego toru i wymieniliśmy 35 km sieci trakcyjnej. Bezpieczniej jest na 13 z 16 wyremontowanych przejazdach kolejowo-drogowych. Po zakończeniu inwestycji pociągi będą mogły jeździć z prędkością 120 km/h między Tomaszowem Mazowieckim a Radomiem. Wzrośnie przepustowość linii oraz poziom bezpieczeństwa. Rewitalizacja wraz pracami uzupełniającymi jest realizowane z budżetu państwa oraz środków własnych PLK o łącznej o wartości blisko 150 mln zł netto.
Stacja Maksymilianowoinwestycja
Pokaż inwestycję
Stacja Maksymilianowo
Maksymilianowo, Dworcowa 13
Kolejna firma zainwestuje w podstrefie Bytom KSSEartykuł
Pokaż artykuł
Kolejna firma zainwestuje w podstrefie Bytom KSSE
Firma Domgos 2 specjalizująca się w produkcji konstrukcji stalowych, elementów konstrukcyjnych w bra...
Wybrano wykonawcę rewitalizacji linii kolejowej nr 284 z Legnicy przez Złotoryję do Jerzmanic Zdrojuartykuł
Pokaż artykuł
Wybrano wykonawcę rewitalizacji linii kolejowej nr 284 z Legnicy przez Złotoryję do Jerzmanic Zdroju
Kolejna linia kolejowa na Dolnym Śląsku zostanie wyremontowana i powrócą na nią regularne połączenia pasażerskie. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wybrały najkorzystniejszą ofertę w przetargu na wykonawcę rewitalizacji linii nr 284 z Legnicy przez Złotoryję do Jerzmanic Zdroju.
Szprycha nr 6 CPK na Podkarpaciu. Wariant inwestorski dla linii do Rzeszowa wybrany [MAPY]artykuł
Pokaż artykuł
Szprycha nr 6 CPK na Podkarpaciu. Wariant inwestorski dla linii do Rzeszowa wybrany [MAPY]
Spółka Centralny Port Komunikacyjny (CPK) wybrała wariant inwestorski dla linii Łętownia - Rzeszów. To optymalny przebieg nowej trasy, który najlepiej ze wszystkich analizowanych opcji łączy szereg korzyści z wielu kategorii.
Trwają prace przy modernizacji stacji kolejowej w Bytomiu i linii kolejowej nr 131 [FILM]artykuł
Pokaż artykuł
Trwają prace przy modernizacji stacji kolejowej w Bytomiu i linii kolejowej nr 131 [FILM]
Na terenie zabytkowej stacji kolejowej w Bytomiu prowadzona jest przebudowa peronów i hali przy zachowaniu elementów historycznych. Montowane są poszycie dachu i przeszklenia. Efektem inwestycji na odcinku Chorzów Batory – Nakło Śląskie będą sprawniejsze podróże oraz przewóz towarów ze Śląska w stronę portów. Wartość prac to ponad 1,2 mld zł, dofinansowanie pochodzi z UE. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły też przetarg na remont nastawni bramowej w Bytomiu.
W połowie roku planowane jest wznowienie ruchu kolejowego na linii z Wrocławia do Jelcza Miłoszyc [ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
W połowie roku planowane jest wznowienie ruchu kolejowego na linii z Wrocławia do Jelcza Miłoszyc [ZDJĘCIA]
W połowie roku planowane jest wznowienie podróży z Jelcza Miłoszyc do Wrocławia. Pięć nowych przysta...
Co słychać na rewitalizowanej linii kolejowej z Jeleniej Góry do Karpacza? [FILM]artykuł
Pokaż artykuł
Co słychać na rewitalizowanej linii kolejowej z Jeleniej Góry do Karpacza? [FILM]
Samorząd województwa dolnośląskiego skutecznie walczy z wykluczeniem komunikacyjnym w regionie rewitalizując nieczynne linie kolejowe. Jedną z najważniejszych obecnie realizowanych inwestycji jest rewitalizacja linii kolejowej z Jeleniej Góry do Karpacza. Trwają prace na odcinkach między Jelenią Górą i Mysłakowicami oraz Mysłakowicami i Karpaczem. Dzięki nim już niebawem kolej wróci do stolicy Karkonoszy po blisko 25 latach.
Mermaid Capital Sp. z o.o.firma
Pokaż firmę
Mermaid Capital Sp. z o.o.
Warszawa, Płomyka 41
Rozpoczęło się drążenie tunelu kolejowego w okolicy Trzcińska na linii kolejowej Jelenia Góra – Wrocławartykuł
Pokaż artykuł
Rozpoczęło się drążenie tunelu kolejowego w okolicy Trzcińska na linii kolejowej Jelenia Góra – Wrocław
Z wykorzystaniem nowoczesnej technologii zaczęło się drążenie tunelu kolejowego w okolicy Trzcińska. Maszyna "TEM" zapewni sprawne prowadzenie prac przy bezpiecznych przejazdach pociągów. Przebudowa obiektu z XIX w. umożliwi lepsze podróże między Wrocławiem a Jelenią Górą. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zwiększają możliwości kolei na Dolnym Śląsku za ok. 85 mln zł ze środków budżetowych. Zakończenie inwestycji planowane jest w 2024 r.
Kończy się drążenie tunelu kolejowego w okolicy Trzcińska na linii Wrocław – Jelenia Góra [ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
Kończy się drążenie tunelu kolejowego w okolicy Trzcińska na linii Wrocław – Jelenia Góra [ZDJĘCIA]
Kończy się drążenie tunelu kolejowego w okolicy Trzcińska na linii Wrocław – Jelenia Góra. Prace z wykorzystaniem nowoczesnej technologii, maszyny „TEM”, umożliwiają sprawną realizację robót przy bezpiecznych przejazdach pociągów. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za ok. 130 mln zł, ze środków budżetowych i z dokapitalizowania, zwiększy przepustowość tunelu, zapewniając możliwość równoczesnego przejazdu pociągów po dwóch torach. Zakończenie wszystkich prac przewidywane jest w 2024 r.
REKLAMA